Turisthus Nord bag to servicekurser inden højsæsonen

KOMMUNEN: Juni måned er i gang og hermed nærmer sommerferien sig så småt ude i horisonten.

Det betyder masser af glade feriegæster i Skagen, Frederikshavn og Sæby med sommertravlhed for områdets hoteller, campingpladser, butikker, restauranter, attraktioner med mere.

For at kunne servicere de mange gæster ansættes der ofte en del nye medarbejdere i turisterhvervet over sommeren – og for nogle er det en helt ny branche.

For at klæde de mange nye sommermedarbejdere på til en travl sæson tilbyder Turisthus Nord i år to endagskurser i henholdsvis Skagen og Sæby, hvor man kan lære om den lokale destination og de vigtigste attraktioner, om god service, værtskab og mersalg.

Generelt er der et højt serviceniveau i Frederikshavn Kommune.

Det blev bekræftet af en tilfredshedsanalyse fra Dansk Kyst- og Naturturisme i 2017, hvor Skagen blev den absolutte topscorer.

Ifølge René Zeeberg, Turistdirektør fra Turisthus Nord, er det dog fortsat vigtigt at arbejde med service som en fast integreret del af virksomhedernes udvikling.

- Service er turistbranchens vigtigste konkurrenceparameter. Jeg er umådeligt stolt af det høje serviceniveau som vores gæster generelt oplever i Skagen, Frederikshavn og Sæby, men vi skal fortsat udvikle os.

. Vores gæster efterspørger service i topklasse og viden om det autentiske ved vores kystbyer, og kommer man som jurastuderende fra Aarhus, så er det måske ikke en selvfølge, at man kender de gode historier, og ved hvordan gæsterne ønsker at blive serviceret, siger turistdirektøren.

Derfor har Turisthus Nord nu etableret servicekurserne 25. og 26. juni i henholdsvis Skagen og Sæby,

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...