Højt serviceniveau og efteruddannelse styrker det danske turismeprodukt

KOMMUNEN: Dansk turisme oplever i disse år en flot fremgang, og overnatningstallene for første halvår af 2019 melder ligeledes om en flot vækst.

Danmarks brede udbud af oplevelser – storby- såvel som kyst- og naturoplevelser – tiltrækker mange turister, men det er især kvalitetsoplevelsen, servicen på destinationen og det gode værtskab, der har betydning for, om turisten anbefaler stedet til venner og bekendte eller selv kommer igen.

- Kvalitetsoplevelser og højt serviceniveau er fuldstændig afgørende for det danske turismeprodukt.

- Danmark har et relativt højt prisniveau, når man sammenligner med de øvrige lande i Europa, så det er særligt på service, værtskab og kvalitet, vi skal skille os ud, så turisterne oplever mest mulig værdi for pengene, når de besøger Danmark.

- Derfor er det vigtigt, at virksomhederne investerer i medarbejderne for at løfte kvaliteten i turismeproduktet, siger Jens Hausted, direktør i Dansk Kyst- og Naturturisme.

Dansk Kyst- og Naturturisme gennemfører i regi af EU-socialfondsprojektet Danske Turismekompetencer kursusforløb inden for blandt andet service og værtskab.

Projektet har til formål at styrke det danske turisterhverv ved at gennemføre målrettede kursusforløb og efteruddannelse for små- og mellemstore virksomheder og således hjælpe til fortsat vækst og udvikling på afgørende parametre.

Undervisningen finansieres af Den Europæiske Socialfond, mens den eneste omkostning for virksomhederne er medarbejdernes tid.

I alt har 2.164 medarbejdere i danske turismevirksomheder været på kursus i regi af projektet, mens 1.490 har været på kursus inden for service og værtskab.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...