Kommunen får i snit to indberetninger hvert døgn

SÆBY: Det er snart to år siden app´en ”Giv et praj” blev indført og den har vist sig at være populær blandt borgere i kommunen med næsten to daglige henvendelser i snit ugen rundt og årene ud.

Alle praj ender hos Center for Park og Vej, hvor de bliver gennemgået, vurderet og håndteret alt efter opgavens karakter.

Og det er langt hen ad vejen ødelagte fortovsfliser og huller i vejene, der optager borgerne.

Halvdelen af henvendelserne vedrører netop disse forhold.

Øvrige toppere er fyldte skraldespand, henkastet affald, væltede træer samt ødelagte og påkørte skilte.

Endelig har det rummelige begreb ”Andet” lagt sig på knap 10 procent af henvendelserne Det drejer sig især om løse kloakdæksler, snerydning og ødelagte broer og bænke.

Giv et praj er en gratis App til borgerne, hvor de hurtigt og nemt kan komme i kontakt med Center for Park og Vej.

Opdager en borger noget, der skal udbedres – fx huller i vejen eller ødelagte skilte – skal man blot have sin smartphone klar. Der tages et billede af hændelsen, og der indtastes en kort beskrivelse, hvorefter der trykkes send.

Det er også muligt at indberette via www.frederikshavn.dk

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...