Pandora og Lego, som hver især har 14,2 millioner og 12,9 millioner likes, klarer sig bedst på Facebook viser undersøgelsen. Privat-foto.

De ti danske virksomheder, der har flest likes på Facebook er Pandora, Lego, Carlsberg, A.P. Møller Mærsk, Ecco, Arla, Velux, Bang & Olufsen, ISS og Novo Nordisk.

Pandora er i undersøgelsen den førende virksomhed, som lægger sig klart i spidsen med to millioner flere likes end Lego, der ligger på andenpladsen. Overraskende ligger den multinationale virksomhed Carlsberg på en tredjeplads, overgået med mere end tr gange så mange likes som Lego og Pandora.

Når Pandora og Lego dominerer både første- og andenpladsen skyldes det virksomhedernes prioritering af SoMe-kanalen samt deres deres målgruppes betydelige aktivitet på Facebook.

Store danske multinationale virksomheder, som Pandora og Lego, har internationale Facebooksider og får dermed likes fra hele verden. Herimod får de danske, nationale kæder kun likes fra danske brugere. Det gælder for danske kæder som Matas, TV2, SuperBrugsen, Netto og Bilka som findes på top 20 listen.

Derudover kan det fremhæves, at JP/Politikens Hus overgår alle de store konkurrenter som TV2 og Berlingske Media, og at den eneste finansielle virksomhed, der har fundet vej til top 20, er Saxo Bank med 176.000 likes.

De ti danske virksomheder på Facebook, der har færrest likes er ATP, Lundbeck, KMD, Leo Pharma, DSV, Rockwool International, TDC Erhverv, Royal Unibrew, Nets og Danica Pension.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...